

Wat is Twin Suns
Ontdek de spannende wereld van Star Wars™: Unlimited met ons multiplayerformaat, Twin Suns! boeiende modus stelt spelers in staat om samen te werken of tegen elkaar te strijden in epische gevechten, wat het sociale aspect van het spel versterkt. Of je nu strategisch samenwerkt met vrienden of je vaardigheden tegen rivalen test, Twin Suns biedt een unieke ervaring die het heelal tot leven brengt. Maak je klaar om nieuwe tact te verkennen en te genieten van de spanning van multiplayeractie!
Multiplayer Mayhem
Onder normale omstandigheden is Star Wars: Unlimited een één-tegen-één spel tussen spelers. Soms willen spelers echter in een grotere groep strijden, en hier komt Twin Suns-formaat om de hoek kijken.
Bij het spelen van Star Wars: Unlimited met meer dan twee spelers zijn er een aantal belangrijke wijzigingen in de regels. Twin Sunsert twee extra counters in het spel: de blast counter en de plan counter. De actie "neem het initiatief" wordt vervangen door een actie "neem een beschikbare counter," waarmee een van de drie counters (initiatief, blast of plan) kunt claimen die nog niet door een andere speler zijnclaimd. Net zoals bij de "neem het initiatief"-actie uit de normale regels, betekent het nemen van een beschikbare counter dat je automatisch passeert voor de rest van je beurten in die actie-fase.
​Wat doen de blast- en plan-counters?
Als je de blast-counter claimt, breng je direct 1 schade toe aan de basis van elke tegenstander. Als je de plan-counter claimt, trek je onmiddellijk een kaart en kies je vervolgens één kaart uit je hand die je onderaan je deck plaatst (je mag er zelfs voor kiezen om de zojuist getrokken kaart te plaatsen). Beide counters voegen een extra strategisch element toe tijdens het spel en maken het moment waarop je een counter claimt belangrijk, zelfs nadat iemand het initiatief heeft genomen.
Over het initiatief:
De speler met initiatief mag in een multiplayer-spel in elke ronde als eerste handelen. Daarna nemen de spelers hun beurten in wijzersgewijze volgorde. De acties die je tijdens je beurt kunt ondernemen, lijken grotendeels op die in een één-tegen-één spel, met twee belangrijke uitzonderingen: ten eerste de bovengenoemde actie "neem een beschikbare counter" en ten tweede dat je niet kunt passen zolang je nog een geldige actie kunt uitvoeren. Dit betekent dat je elke beurt een actie moet ondernemen die de speltoestand verandert, totdat je ofwel een counter claimt ofwel geen acties meer uitvoerbaar zijn.
​
Eliminatie en genezing in Twin Suns:
In een Twin Suns-spel wordt een speler geëlimineerd zodra zijn basis tot 0 HP is gereduceerd, waarna die speler geen verdere acties meer kan uitvoeren. De speler die de eliminatie teweegbracht (bijvoorbeeld door de laatste schade aan de basis toe te brengen) geneest direct 5 schade van zijn eigen basis. Het spel gaat vervolgens door tot het einde van de huidige fase. Aan het einde van de fase, nadat eventuele aanhoudende kaartvaardigheden zijn afgehandeld, wint de speler met de meeste HP op zijn basis het spel.
​
Deckbuilding in Twin Suns:
Naast de aangepaste spelregels onderscheidt Twin Suns zich van het Premier-format door de radicaal andere deckbuilding-vereisten. De grootste verandering is dat je deck twee leiders moet bevatten in plaats van één – vandaar de naam “Twin Suns.” Deze leiders moeten dezelfde aspect delen, namelijk ofwel Heroïek (wit) of Schurkachtig (zwart), maar verder mogen het twee willekeurige leiders zijn. Elke leider levert de deckbuilding-aspecten voor je deck, waardoor je toegang krijgt tot een breder scala aan kaarten dan een normaal deck met één leider zou bieden. Je speelt de leiders één voor één via hun epische acties, maar als je beide tegelijkertijd op het speelveld weet te krijgen, kan dat de hele strijd in jouw voordeel beslissen.
​
Daarnaast bevat je Twin Suns-deck nog steeds slechts één basis, en moet je deck minimaal 50 kaarten bevatten (hoewel dit minimum na de release van de vierde set op 80 kaarten zal stijgen). In tegenstelling tot het Premier-format mag je deck echter niet meer dan één exemplaar van een enkele kaart bevatten. Dit geldt voor leiders, eenheden, gebeurtenissen en upgrades, wat betekent dat je het extra aspect van je tweede leider optimaal dient te benutten om je deck met een breed scala aan opties te vullen.
​